Sporters kost
wat eet de atleet?
fris fruitige Italiaanse chick. uhhh... kick
Ik heb het niet over een knappe Italiaanse boy die in zijn aalbes-rode zwembroek over het strand loopt… Ik heb het over zelfgemaakt sorbetijs voor de warme zomer dag. Oké ik geef toe dat de temperatuur alweer aan het dalen is maar toch is het tijd voor ijs!! Volgende week staat namelijk de World Cup in Italië op het programma. Italië geeft mij altijd veel inspiratie op het gebied van heerlijk eten. Vooral in koffie en sorbet zijn de Italianen meesters en in deze blog zal ik een een poging doen van jou ook een sorbetmeester te maken! Deze sorbet is speciaal voor fanatieke sporters.
Bekijk recept...
koude herstel smootie
Deze smoothie is een van mijn favorieten. Hij is romig, fruitig, verfrissend en zit vol eiwitten en snelle koolhydraten. Een erg goede recovery shake. Heb je soms de neiging te gaan snoepen en snaaien tussen de maaltijden door? Dan is dit een gezonde vervanging van je koekjes of chocolade. Hoe lekker ik chocolade ook vind, na deze shake kan ik zelfs een bonbonnetje laten staan.
Bekijk recept...
seizoenslekkernij: omelet met groene asperges
Het is alweer mei! En stiekem is dat mijn lievelingsperiode om in Nederland te zijn. Alles buiten begint weer kleur te krijgen en het zonnetje komt steeds vaker tevoorschijn.
Maar het allerfijnste aan de maand mei vind ik dat de asperges supervers in de groentewinkels liggen!
Hollandse asperges eten; daar komt het bij mij meestal niet van want rond die periode zit ik full-time in het buitenland. Om jullie w
él te kunnen laten genieten van deze seizoenslekkernij is hierbij mijn lievelingslunchrecept met groene asperges.
Bekijk recept...
pittige bieten dip
Dit is van origine een Joods recept dat wordt gegeten met warm stokbrood. Voor mij als sporter is dit recept de perfecte ‘vitamine boost’ op een rustdag. Om dit gerecht extra vezel- en vitaminerijk te maken, dip ik het liefst met geroosterde groenten in de bietensaus. Heb je graag wat meer koolhydraten? Kies dan voor de originele versie met brood.
Bekijk recept...
Drink jij genoeg tijdens het sporten?
Ik hoef je niet te vertellen dat je zweet tijdens het sporten en hierdoor vocht verliest. Wat veel mensen echter niet zullen verwachten is dat wanneer je 3- tot 5% vocht verliest, je sportprestatie met 10 tot 30 % zal verminderen. Hoe komt dit eigenlijk? En hoe kun je deze drastische vermindering in prestatie voorkomen? In deze blog het antwoord.
Bekijk recept...
<<  Page 2