Sporters kost
wat eet de atleet?
koude herstel smootie
Deze smoothie is een van mijn favorieten. Hij is romig, fruitig, verfrissend en zit vol eiwitten en snelle koolhydraten. Een erg goede recovery shake. Heb je soms de neiging om te gaan snoepen en snaaien tussen maaltijden door? Dan is dit een gezonde vervanging van je koekjes of chocolade. Hoe lekker ik chocolade ook vind, na deze shake kan ik zelfs een bonbonnetje laten staan.

Recept voor: 2 personen
bereidingstijd: 10 minuten


Ingrediënten
• 1/2 mango
• hele banaan (op een warme dag kan ik je aanraden de banaan vooraf in stukjes te snijden en een paar uur in de vriezer te leggen.)
• 3 eetlepels kwark of Skyr (Skyr bevat nét even iets meer en hoogwaardigere eiwitten. Na een zware training is dat in mijn ogen de beste keuze. Het is te verkrijgen bij de supermarkt van het merk Arla of gewoon bij de Lidl.)
• 100 ml water of ijsblokjes
• plakje gember
• amandelen voor de topping

Aan de slag
• Haal de banaan uit de vriezer en snijd de halve mango in stukjes.
• Blend deze samen met de Skyr of kwark, gember en water tot een romige shake.
• Een paar amandeltjes er over heen als topping en je kunt genieten van je zomerse hersteldrankje.

Tip
Extra lekker met een topping van amandelen.
terug